pondělí 11. května 2009

...pražské martatonské ohlédnutí...


Zdar borci, tak jsem se právě probudil z lehkého bezvědomí, zapnul jsem televizi, otevřel pivko a koukám na záznam dnešního pražského maratonu...v duchu znovu probíhám horkým nedělním dopolednem v pražských ulicích…ale nedá mi vrátit se ke včerejšku…ráno vstávám v pohodě a jdu se proklusnout 5km stupňovaně tak abych tělo dostat z režimu odpočinek…vesměs příjemné pocity a v těle natěšenost na dnešní start…ovšem kolem poledne se dostavují podivné pocity v krajině žaludeční, nebudu chodit kolem horké kaše, po zbytek sračka jak bič a pocity zmaru z dvouměsíčního tréninku, ale dietka a imodioum dělají divy a tak se dnes ráno před sedmou stavím na nohy plný chuti a odhodlání konečně při šestém startu prolomit pro mě magickou hranici 3:30 (vloni mi to těsně nevyšlo...3:32:58..)…z rozjímání mě poněkud vytrhuje teploměr, který v sedm ráno ve stínu ukazuje 21,3 celsia a k tomu vymetená obloha (aladin trošku zklamal, od rána mělo být oblačno)…lehká snídaně, namazat vazelínu všude kam se dá a hurá s podpůrným týmem na start (Jara a Kačka – znáte z půlmaratonu a brácha, který dorazil až v průběhu dopoledne) …15 min před devátou - startem se řadím do koridoru na začátku Celetné na Staroměstském náměstí a pak už jen v asi 30 stupňovém vedru čekám na start (to byste nevěřili jak dokážou maratonci zatopit )…start je docela silná emocionální záležitost...nejdříve se asi dvakrát celý dav hecne a začne tleskat - všichcni se ze sebe snaží setřást nervozitu a pak už je tu výstel, po kterém se všichni za zvuku Vltavy pomalu rozbíhají přes startovní čáru (některým to bude trvat i deset minut než dojdou na start..)...a do toho bubeníci „udávají tempo“ z mé vlny mi to na start trvá 1:30 min a pak už není co řešit…přebíhám po modrém koberci, pouštím stopky a začínám ukrajovat první metry Pařížské ulice…první 4km jsou v pohodě, držím ca 4:50 a zatím běžíme ve stínu ulic Starého města a Malé strany...pak ale vybíháme na nábřeží, kde je na sluníčku přes 30, bezvětřía tep mi najednou vyskakuje na 165, ale zatím to jde…od 5km začínají občerstvovačky a tak se snažím pít v poklusu, takže standardně půlku vylévám do seba a půlku na sebe...a taky hodně chladím hlavu…na vymetené obloze se snažím hledat mraky, které se objevují asi kolem 10 hodiny...po proběhnutí centrem znovu vybíháme na nábřeží (14km) se konečně zatahuje a vzduch se stává dýchatelnějším…až do půlmaratonu držím tempo a 4:50 i s občerstvovačkami a na půlmaratonu jsem ca za 1:43..zatím spokojenost,ale na 22km najednou první vážnější krize a mírně zpomaluju (něco jako když na baterce najednou poklesne napětí...), to už zase na chvilku vykukuje sluníčko a je opět slušné vedro…přebíháme přes Vltavu na Palackého mostě (24km) beru si pití od Kačky a cítím že něco není v pořádku, přes most na Anděl, kde znovu občerstvuju,na chvíli jsem zase ok…pak vbíhám na strakonickou a v duchu počítám cílový čas, pořád je ještě šance, ale spíš teoretická, že půjdu těsně za 3:30…tep na 174 a pomalu se můj běh mění v boj hlavy se zbytkem těla, ale zatím tělo pořád ještě běží a nic mě nebolí...obrátka na 28 km a další minikrize, ale po obrátce je po nábřeží po proudu, takže mírně z kopce a tak se zase rozbíhám…čas na km už je však přes 5 min...mimo občerstvovaly jdu pořad ca 5:05…po 30 km přebíháme u Národního divadla znovu přes vodu a to už bojuju sám se sebou, kopeček u Karlových lázní je najednou znát...vše podřizuji cíli doběhnout, možná mi pomůže brácha, který mě povede od 33 km…u rudolfina se připojuje brácha, je čerstvý, chce si povídat a snaží mě hecnout, vždyť je to už „jen“ 9km, děkuji mu za snahu a díky únávě vypouštím pár ostřejsších slov, kluše raši po mém boku...občerstvuji, vybíháme na nábřeží pod letnou u Stalina....a je to tu 34 km, krize!!! Najednou to nejde a já musím aspoň kousek jít, zase kopeček pod Čechovým mostem…nakonec po asi 300metrech znovu rozbíhám...od jezu na Štvanici je to zase kousek z kopce na vltavskou, takže vypínám mozek a nechávám tělo klusat na volnoběh, však ono to půje…slunko peče a nefouká…na 36km občerstvuji vydatně a při seběhu do Karlína chytám na chvíli druhý dech…km jdu zase těsně nad 5min…40km, poslední občerstvení u Hiltonu, tady mi to trvá asi půl minuty voda, ionty a zase voda, do sebe a na hlavu, přeci to nevzdám...ještě kilometr, částečně v chládku Těšnovského tunelu dávám v tempu a pak už se jen snažím doběhnout…výběh do kopečku na Františku mě úplně zpomaluje...ale vím, že cíl je blízko a tak se snažím zabojovat, pomáhá i brácha, který mě hecuje...je tu pařížská, diváci fandí a hledám zbytky endorfinu a jiné chemie, která mě ještě popožene dopředu...brácha se odpojuje a já drtím poslední metry, mj. kolem borce co se prý skácel jako domeček z karet asi 100m před cílem (kolik jich tak dnes asi dopadlo..)...před očima už mám rudo, točím v červených a cíl je na dosah, poslední metry...zrychluji...modrý koberec....pípnutí čipu...cíl…

…zastavuji stopky…3:37:42…spokojenost, na chvíli dřepím, snažím se vstát…je dobojováno…potácím se cílem a jsem snad i spokojený, po včerejšku jsem vlastně hodně spokojený…

…a co dál?? Budu odpočívat, kolo a budu chodit jen klusat, takže se těším na nějakou povedenou akci v okolí zábřeha...

Ondra

p.s.: prosím neberte mé vyprávění jako snahu konkurovat Josemu v jeho barvitých líčeních, jen jako stručný popis mého šestého maratonu…

p.s.2: smekám před keňanem Márou Procházkou!!!!! je jasné že má fazónu…2:45:41 je pro mě famózní!!!moc gratuluju a přeji hodně úspěchů v pokračování sezóny

p.s.3:…jako vždy díky realizačnímu týmu!!!

p.s.4: výsledky online 1004 - JAŠEK ONDŘEJ
Categoria: AMm - Sesso: M
Societa': ATLETIKA ZÁBŘEH
Controllo Km Tempo min/Km Parziale min/Km RealTime
10 Km 10.000 00:50:54 5.05 00:50:54 5.05 00:49:13
12,5 Km 12.500 00:59:46 4.46 00:08:52 3.32 00:58:05
20 Km 20.000 01:39:43 4.59 00:39:57 5.19 01:38:02
21,097 21.097 01:45:15 4.59 00:05:32 5.02 01:43:34
30 Km 30.000 02:30:48 5.01 00:45:33 5.06 02:29:07
40 Km 40.000 03:27:34 5.11 00:56:46 5.40 03:25:53
Arrivo 42.195 03:39:24 5.11 00:11:50 5.23 03:37:42

Žádné komentáře:

Okomentovat